55 kvm

Att inreda en liten lägenhet på 55 kvm är ett oerhört spännande uppdrag. Det finns inga regler inom inredning som säger att föremålen i ett hem ska vara från samma tidsepok. Enligt min mening blir ett hem mer personligt och besjälat om man blandar modernt och gammalt. Rent ekonomiskt sparar man faktiskt många kronor om man medvetet leta efter vackra föremål på olika antikrundor.
Ett nymålat gammalt bord tillsammans med ett par gustavianska stolar ger detta kök/vardagsrum ett mysigt och inbjudande intryck. En sammet Chesterfield i guldfärg kombinerat med ett droppformat bord från 50-talet skapar elegans utan att bli stramt och stelt. En vacker persisk matta med varma toner klär rummet och blir pricken över i:et kontra det supermoderna köket. Ovanför soffan har jag hängt 3 litografier med franskt 1700-tals motiv som dekorerar väggen med franska influenser. Jag behåller ljusidealet med en mysig klassisk golvlampa med mässingsfot från 1900-talets mitt, köpt på Bukowskis. Idéer och tankar kring färg och form är otaliga och fantasin har inga begränsningar. Mitt uppdrag är att förvandla ett boende till ett varmt och mysigt hem där atmosfären är inbjudande och kärleksfull! ❤️😌

Kommentarer

Populära inlägg